Power Plate® pod drobnohledem: Běžcova okurková sezóna – relax a posílení středu těla

Power Plate® očima Simony Pancíř Švarcové:

img_5171Je listopad, takže pro běžce v podstatě okurková sezona. Běžecká termínovka už také není tolik pestrá, nesvádí tedy k velkým výkonům. Tělo je po celé sezoně řádně unavené a je čas na regeneraci. Tak jako příroda kolem nás uvadá, přijdeme si i my znavení a čas oddechu a nabrání nových sil je více než žádoucí. Ani změna počasí, úbytek světla a kýchající spolucestující nepomáhají. A proto je právě tento měsíc v ročním rozvrhu běžce ten nejméně aktivní.sima-2

Ovšem nenechme se mýlit. Není to o hození kecek do kouta, zvednutí nohou na konferenční stolek před televizi a otevření pytlíků chipsů. I regenerace musí být aktivní. I když sem tam nějaký dortík nebo láhev dobrého vína s nakrájenou klobáskou ničemu neublíží. Jsme přeci lidi, musíme si ten život občas okořenit. Tím nejlepším kořením je, ale hýčkání těla. Dopřát mu zasloužený odpočinek, zajít si na masáž, do sauny (ta je v tomto přelomovém podzimním počasí absolutně fantastická), lehce si zaplavat nebo si zajít zacvičit. Důležité je se do ničeho nenutit a pohyb brát a cítit jako relax.

fullsizerender

Cvičení, na které bychom, ale ani v tomto období neměli zapomínat je posilování středu tělu neboli CORU. Pod těmito čtyřmi písmenky najdete všude velké množství informací, videí, publikací. V překladu jádro, hlavní a základní. A přesně takovou váhu já tomuto cvičení dávám. Základní a to nejen pro běžce, nejen pro sportovce, ale pro nás všechny. Díky zpevněnému středu těla dokážeme dobře sedět, chodit, správně se ohýbat a zvedat.

img_0800

Najít tedy zásobník cviků opravdu není problém. Problémem je ale správné provedení, zapojení svalů, postavení pánve a hlavně brániční dýchání. Pro běžce je konkrétně brániční dýchání velmi důležité i pro celkové postavení těla a udržení správného běžeckého stylu. Člověk v tom při běhu „nesedí“, běží vzpřímeně a lehce. Nácvik jsem se naučila nejprve vleže a díky pomůcce…Představila jsem si své tělo jako válec, který jsem široce objala rukama. Při nádechu se snažím dostat vzduch až dolů do pánve a všude do každého kousíčku těla pod prsty. Při výdechu dojde k malinkému poklesu, ale opravdu jen malinkému a stále je válec doširoka. Nikde se v břiše nepropadám. To už jde hůř. A s dalším nádechem opět dostanu vzduch všude.

sima3

Pokud zvládnete správnou techniku, budete si moci na Power Plate® s těmito cviky hrát. Variabilita je obrovská. Zařadit zdánlivě nenáročné cvičení můžete několikrát týdně. Po lehkém výklusu nebo krásné podzimní procházce. Užívejte chladná mlhavá rána, slunečné dny, barevné šustění listí a sbírejte síly na další sezonu…brzy začínáme :)img_0820

 

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.